olyckligt kär

Det är inte lätt att vara olyckligt kär. Och det svåra är att ta sig ur situationen med ett brustet hjärta, kämpa och gå vidare.

En av er läsare frågade mig om jag inte kunde ta upp just ämnet "hur jag gör för att komma över honom". Så det tänkte jag så klart hjälpa henne – och alla er andra med samma problem – med här och nu.

Såhär gör jag när jag vill glömma en kille som inte vill ha mig:

1. Radera alla kontaktvägar

Ta bort honom från Facebook, msn, twitter. Rader även hans nummer och alla bilder du har på honom/er. Ju mindre du ser honom desto mer sällan tänker du på honom.

2. Ta en paus från era gemensamma vänner

Umgås ni med mycket samma folk så ta en paus från dem ett tag. Det är skönt att få koncentrerar sig på sitt eget liv ett tag och inte få höra via omvägar vad "han gjorde i helgen" etc etc.

3. Prata, prata, prata

Det är nyttigt att få ur sig alla svordomar, frågor, tankar och ångest. Älta dina problem med dina bästa vänner. Men passa dig så att du inte enbart pratar om honom. Det är lätt att bli ego när du är ledsen, bli inte det!

4. Sörj – men inte för länge

Det är bra att gråta. Gråt tills du inte har några tårar kvar för honom. Sen när du gråtit klart är det dags att rycka upp sig och gå till nästa steg som är...

5. Att dejta en ny

Vissa stänger in sig och gråter i flera månader. Men det är inte hälsosamt. Isolering max några få veckor, sen dejtar jag en ny! Jag klarar personligen ett uppbrott bäst genom att ha någon annan att tänka på. Visst, jag blir inte ihop med någon ny på en gång, men jag går vidare och försöker öppna ögonen som singel igen och träffa nya killar. Det gör mig oftast gladare!

6. Trött på dejtandet? Ta hand om dig själv

När jag fått lite nya killkontakter och känt mig bekräftad ett tag (och kanske inte fallit för någon ny på en gång sådär) så är det dags att vila lite. Lägg fokus på dig själv, fixa spa-kvällar, gå och träna oftare, satsa lite extra på karriären, boka mysmiddagar med bästa vännerna eller åk på en partyresa.

7. Tiden läker alla sår

När du kommit såhär långt bör du kunna tänka på honom och se hans namn utan att börja gråta. Det är också då du är redo på allvar för att gå vidare på riktigt! Du har nu hittat dig själv och kan leva som du gjorde innan. Nästa kille du träffar kanske blir The One :)

Lycka till!


Kommentarer
Postat av: emilia

Du är en smart tjej!

Kram emilia<3

2010-03-19 @ 16:31:38
Postat av: Anonym

varför gör inte du så själv då?

du skriver ju och tjatar på han jämt

2010-03-22 @ 19:51:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0